måndag 13 januari 2014

Barnmorskan

Idag hade jag tid hos barnmorskan kl 9, så det var bara att kravla sig upp trots dålig nattsömn. Allt såg bra ut, fick lämna urinprov eftersom jag har börjat samla på mig vätska, men jag hade ingen äggvita, så det var lugnt. Blodtrycket var bra, SF-måttet och hjärtljuden också. Lilltjejen har sjunkit längre ner och är nästan fixerad.

Är grymt trött idag. Sov länge när jag kom hem igen. Alla frågar om jag har känningar, och det är svårt att svara på. Jag vet ju inte riktigt hur en förvärk känns, jag tror bara att jag har känt av det på kvällarna ibland. Men jag har två lite ofräscha symptom: jag har mer flytningar, och så bajsar jag jättemycket. Har läst runt på forum, och det är tydligen rätt vanligt att kroppen tömmer tarmen mer effektivt inför förlossningen. Så vi får hoppas att jag är nära. Vägde mig hos barnmorskan, och jag hade bara gått upp ett kilo på en månad, trots extra vätska. Det kan jag nog tacka tarmtömningen för... Tänkte baka semlor idag, får se om min energinivå ökar något så att jag orkar. Känner mig fortfarande helt utpumpad, trots 1,5 timmes tupplur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar