onsdag 8 januari 2014

Blir galen

Nu är jag lite trött på Försäkringskassan! Deras hemsida krånglar, och det är så många som ringer dem så att jag inte ens blir placerad i kö. Nu har jag ansökt för tre månader framåt trots att det stod att jag inte hade några dagar att ansöka om. Tänkte att det är bättre att skicka in i alla fall. Sedan läste jag lite mer på mina sidor, och förstod problemet. De vill att jag ska skicka in moderskapsintyg, trots att jag skickade det för länge sedan, trots att det tidigare har stått registrerat på sidan, och att jag har fått det efterföljande brevet där jag ska lämna inkomstuppgifter. Uppgifterna om inkomst finns registrerat, men inte moderskapsintyget! Det går ju inte ihop! Och så får jag inte tag på dem! Får försöka under veckan, annars får jag väl be barnmorskan att ge mig ett moderskapsintyg till så att jag kan skicka in på nytt. Men då tror de väl att jag ska ha två barn.

Var de tvungna att uppdatera sin hemsida just nu?

Men nu struntar jag i det, drar ner på stan en sväng och lunchar med en kompis och svänger förbi jobbet för att fixa ett par grejer. Bäst att passa på innan jag blir mamma på riktigt!

2 kommentarer:

  1. Kan lugna dig med att du inte behöver skicka det igen. Är med i en grupp på facebook med blivande mammor och en ringde FK som förklarade att det är fel med det också. Det är bara att ansöka som vanligt för det där med dagarna och intyget krånglar för dom just nu. Kramar

    SvaraRadera
  2. Å vad bra att du sa det! Då kan jag släppa det. Kram

    SvaraRadera