måndag 6 januari 2014

Bärsjal

Nu har jag äntligen testat en trikåsjal som jag lånade för att eventuellt köpa från en kompis. Provade på en kompis barn som är två månader, och hon gick från att vara lite smågnällig till att somna inom några minuter. Då smälter man ju! Och längtar tills man får hålla sitt eget lilla barn i famnen. Så jag köpte sjalen för 200 kr. Den är väl använd, men det syns inte på den. Det är en Minimundus trikåsjal, och jag tror faktiskt att jag kommer att använda den jättemycket. Den avlastar verkligen rygg och axlar, vilket är en stor hjälp. Det kommer nog att bli en hel del bärande, och närheten plus att den sitter åt lite runt babykroppen skapar trygghet, men ändå har man båda händerna fria om man vill. Funkar bra med amning också, skyddar en del.

Inatt vaknade jag av något som måste ha varit förvärkar. Magen var stenhård och det gjorde ont högt upp i livmodern. Innan har jag mer känt av en molande mensvärk. Jag har mer flytningar också, försöker hålla lite koll ifall slemproppen skulle lossna. Men alla tecken är så svåra att tyda, jag gissar mest, känns det som. Jag är rätt säker på att jag inte kommer att missa själva förlossningen i alla fall. Imorgon går J tillbaka till jobbet, kommer nog bli lite segt att gå hemma. Får se till att träffa lite vänner. Kollade upp det där med föräldralön, och jag får visst en fast summa oavsett hur många dagar jag tar ut. Men när vi äntligen skulle ansöka om föräldraledighet, så var det något strul med hemsidan. Helt plötsligt hade jag inte en enda dag kvar, fast det samtidigt stod att det var 480 dagar kvar. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar