måndag 4 februari 2013

Pergotime, gamle vän

Det här är min 6:e omgång med Pergotime för denna gång, 12:e gången totalt. Jag är otroligt tacksam att detta läkemedel finns som kan hjälpa mig att få ägglossning. Samtidigt så vill jag ju inte behöva ta det längre - jag vill ju bli gravid istället! Så jag har lite blandade känslor inför denna gamle vän. Ett, max två försök kommer vi att hinna med innan vi sätter igång med IVF.


Får se hur det går. Känner mig lugn just nu, det får bli som det blir. Är det något jag har lärt mig av denna resa är att man inte kan kontrollera livet, hur gärna man än vill.





2 kommentarer:

  1. Hej! Vill bara skicka många varma tankar och goda önskningar till dig. Är själv i samma situation, har kämpat i snart fyra år och är mitt uppe i vår sjunde ivf (inräknat både stimulerade frysåterföringar och hela stimuleringar). Önskar er lycka och kraft!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för din omtanke! Vi får hoppas åt varandra!

      Radera