lördag 16 februari 2013

Brev till mänskligheten

Kära mänsklighet! Sluta fråga folk om de är gravida om det inte är supertydligt. Sluta bara, det kan väl inte vara så svårt. Pratade med en bekant igår. Tycker bra om  henne på alla sätt, men hon frågade mig plötsligt om något var på gång. Jag har berättat vid något tillfälle att vi har svårt att få barn.
-Nej, sa jag och log så obekymrat jag kunde.
- I slutet på sommaren såg du tokgravid ut!
Mitt svar:
- Men i så fall skulle det nog ha märkts vid det här laget.
Hon höll med.
Efter det samtalet kände jag mig påmind om min tråkiga situation, och fick veta att jag tydligen såg lite småtjock ut i augusti. Kul.
Alla. Sluta.

2 kommentarer:

  1. Jag lider verkligen med dig! Vet precis hur det är! Varför detta tjat? Varför vill folk så gärna veta innan det blir offentligt? Vad ska de med den informationen till? Varför är det så viktigt att man kan utan att ens blinka såra så många människor. Varje gång jag får frågan går en liten bit av mig sönder. Och det händer ganska ofta, jag kan inte ens bli sjuk utan typ 100 frågor.... Man önskade att folk bara kunde sluta fråga.
    /S

    http://vntanlngtan.blogg.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som att det är en sport att komma på först att nån är gravid. Det är en lite grym sport för oss som inte så lätt blir gravida. Folk tänker sig inte för, men ibland undrar man varför de aldrig lär sig.

      Radera