tisdag 26 februari 2013

Lättad!

Ringde fertilitetsmottagningen idag, och fick reda på två saker:

1) Man behöver inte läsa på någonting innan besöket inför IVF, man får all information där. Att man ska läsa all information står det på alla deras utskick, oavsett om det finns något att läsa på eller inte. Något förvirrande.

2) Enligt barnmorskan jag pratade med, kasseras inga ägg som kan överleva, utan alla fina befruktade ägg går till frysen, förutom det som sätts in i mig, såklart! Ska dubbelkolla detta, men det känns som ett lättnad att få veta det. Då har jag inga etiska invändningar till IVF längre. Barnmorskan tyckte inte heller att jag skulle ta någon Pergotime vid nästa mens, så nu börjar det verkligen närma sig. Trodde aldrig jag skulle säga det här, men det känns faktiskt skönt att det händer något. Blir lite hoppfull. Kanske kan detta hjälpa oss, det har ju hjälpt så många andra!

1 kommentar:

  1. Härligt att hoppet lever och att det känns skönt :) SPännande att det är så nära nu!

    SvaraRadera