tisdag 19 februari 2013

Dag 24

Jag är på dag 24 i menscykeln. Tror inte att jag har fått någon ägglossning än. Kan inte vara helt säker eftersom jag fick slut på test och därmed inte tog något igår. Börjar bli rätt less på att mina cykler är så långa. Test på test, dag efter dag. Jag sov dåligt inatt och är väldigt trött, så därför är jag extra deppig just nu, tror jag. Dagen har dessutom varit mycket babytät, har hållit i flera små knyten, pratat med mammor - som har pratat om sina barn. Det hjälper kanske inte upp min nuvarande sinnesstämning. Som tur var kom min käre make hem och muntrade upp mig lite. Jag sa till honom att det är själva kampen för att få barn som är värst. Om vi skulle ge upp den kampen skulle jag kunna slappna av på ett helt annat sätt. Men det är en bit kvar dit, och det här måste vi bara gå igenom. Får vi barn genom det, så är det värt allt slit.

Positivt är att de nya ägglossningstesten jag beställde igår damp ner i brevlådan redan idag. Fjorton test, redo att användas! De är sjukt snabba, alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar