måndag 24 september 2012

I början

För tre år sedan gifte jag mig med mitt livs kärlek. Min man ville gärna försöka få barn direkt, av någon anledning kände han på sig att det skulle kunna ta tid. Jag läste på nätet om att man kunde lära sig att på naturlig väg avgöra när man har ägglossning, men jag tyckte det var svårt att tolka tecknen. Jag blev inte gravid under det första året, men oroade mig inte speciellt mycket över det. Jag visste ju att det kunde ta tid, och jag tänkte att det kunde vara bra för mig och min man att få tid tillsammans innan barnen kom. Det enda som bekymrade mig var att min mens var oregelbunden, och att jag inte verkade få ägglossning. Jag pratade med en barnmorska om det, men hon sa att om man har mens så har man ägglossning. Jag fick senare veta att det inte stämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar