måndag 8 oktober 2012

Väntan

Och nu börjar dagarna av väntan. Jag känner efter i kroppen. Lite ömma bröst kanske? Lite trött? Illamående? Fast jag vet ju att ömma bröst får jag oftast ändå före mens, och illamående har jag inte blivit under mina förra graviditeter före ett positivt graviditetstest. Det finns helt enkelt inget sätt att veta säkert. Jag försöker vänta in i det längsta med att ta ett test, för det känns som bortkastade pengar annars. Men råkar jag ha ett hemma, så brukar jag inte kunna hålla mig. Jag brukar använda Apotekets graviditetstest, och då kan man inte börja testa förrän dagen för förväntad mens. Med Clearblues svindyra test kan man få ett positivt utslag redan fyra dagar tidigare. Men grejen är ju, att då tar man ett test fyra dagar innan, sen måste man bara testa tre dagar innan, och sen varje dag innan man får den där dumma mensen i alla fall. Klirr i kassan för Clearblue.

Sist så testade jag tidigt med Apotekets graviditetstest. DET var verkligen bortkastat! Ibland måste man bara testa för att inte vara helt besatt av tanken resten av dagen.

För mig är det ganska viktigt att få reda på snabbt att jag är gravid, eftersom jag måste göra ett ultraljud i v 6 för att se att barnet ligger rätt och att jag inte har fått ett till utomkvedshavandeskap.Kvinnokliniken måste kunna boka in mig för en tid. Men. Jag tror nog att jag skulle testa rätt mycket ändå. Det är ju så lätt, liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar