tisdag 16 oktober 2012

Så kom den...

Jaha, så kom mensen igår kväll. Känns deppigt. Och dessutom har jag mycket att göra på jobbet, så man måste klara av att vara skör och professionell på samma gång. Jag önskar att jag kunde hålla det här lite mer på distans, så att jag inte blev så nere varje gång. Försöker ju tänka att jag inte ska hoppas varje månad, utan mer tänka att jag ska bli gravid till januari. Men inte.

Vill gå och gömma mig under ett täcke. Men måste iväg och jobba ikväll. Inte för att det är bättre att sitta hemma och grotta ner sig. Beställde tid för klippning imorgon. Tänkte färga håret också, det vågar jag inte göra om jag tror att jag kanske är gravid. Jag brukar göra så när jag deppar över barngrejen: jag försöker göra saker som jag inte skulle kunna göra om jag var gravid, som att äta brieost. Ska åka utomlands om ett par veckor också. Känns skönt att jag har det att se fram emot.

Att jag fick mens nu innebär att jag hade rätt i att ägglossningen verkligen skedde runt första tisdagen i oktober, när testet reagerade snabbt men inte var helt positivt. Inlägget om det går att läsa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar